Family Friends

Wednesday, April 6, 2011

Ulasan Buku : Mini olimpik

berjam-jam duduk dlm library tak kan takde hasil...so, dgn rase agak buang mase melakukan kerja-kerja tak berpekdah..aku pon cuba-cuba la nak buat ulasan tentang buku yang aku cari, jumpa dan baca...

Tajuk : Mini Olimpik

buku ni agak bagus utk bakal guru-guru yg akn mengaja subjek PJK..(sbb tu aku cari, dah kene sound dgn guru pembimbing..hehehe..)

dalam buku ni..die cerita mcm mane nak buat acara sukan secara kecil-kecilan..atau pon secara tidak lansung..sebelum bace ni aku susah jugak nak jumpa idea..nak ajar bola tampar..camner nak ajar..tak kan nak ajar mcm jurulatih profesional mengajar pemain2 sekolah sukan bandar penawar or bukit jalil..komfem aku yg nangis..bebudak lari ntah ke mane...dgn tak minatnye..bebudak tau nak main bola sepak je...so dlm buku ni die ade cerita mcm mane nak buat aktiviti secara kecil-kecilan dan secara tidak sedar..


antara contoh-contoh yg agak menarik adalah..seperti di bawah..

1) larian obor

2)bola keranjang

jadi..kepada cikgu-cikgu or bakal cikgu-cikgu..boleh la cari buku ni..or boleh fikir idea yg lebih kurang drpd 2 contoh ni..hehehe..

--good luck--



No comments:

Post a Comment

COVID19 Bukan Pilihan: Projek Pigeon Hole.

=================== COVID19 Bukan Pilihan. =================== Assalamualaikum dan Salam Sejahtera. Hari ini saya ingin mengulas...