Family Friends

Saturday, April 9, 2011

Sabtu..

tiba-tiba sabtu jd hari yg memenatkan..
seperti yg dijanjikn, brade penapis air sampai sblm pukul10..die pon terus nak pasang..masalah mula timbul..pili air tak sesuai..die kene guna pili sinki tp aku guna pili biase..aku ckp takpe..pasang je..nanti aku uruskn hal pili tu..
dah siap pasang..dah bayar..dan brother tu dah balik..aku pon mulakn kerja-kerja tukang paip..mak aku ckp kat rumah ade pili sinki yg tak guna..konon nak jimat..aku pon gi ambik..pastu singgah hardware..sbb nak buat junction..kalau tukar pili sinki je..alamat nye tak boleh basuh baju pulak..pili sinki tu x boleh masukn salur air ke mesin basuh..bila dah beli extention and T-junction..aku pon blk dgn penuh semangat..

plan asal nak buat biase-biase je..pili sinki ke kanan, pili mesin basuh ke kiri..tp nampak mcm tak ok..sbb punca air mcm tak center dgn sinki..aku pon ubah plan..pili sinki ke depan dan pili mesin basuh ke kiri....so aku pon start pasang..masa nak ketatkn..pili mesin basuh boleh patah pulak..ok takpe sabar..pasang pili sinki...mase nak ketatkn jugak..handle die patah...huhuhu..tak boleh bukak air...ambik mase tenangkn diri...pastu gi hardware semula..beli pili2 baru..aku pon blk dan start buat kerje semula...bila dah siap pasang...alamak..pili masein basuh tak boleh tutup..rapat sgt dgn dinding..sangkut...so aku bukak semula dan tukar..pili mesin basuh ke depan, pili sinki ke kiri..bila dah siap ni la hasilnya..nampak mcm pelik...cerite mmg pendek..tp mase nak buat mkn 1 hari...penat...

No comments:

Post a Comment

COVID19 Bukan Pilihan: Projek Pigeon Hole.

=================== COVID19 Bukan Pilihan. =================== Assalamualaikum dan Salam Sejahtera. Hari ini saya ingin mengulas...