Thursday, June 23, 2011

Malaysia-2 Lubnan-1

macam nak gugur jantung aku...

1st half ok...walaupon lubnan lebih banyak menguasai bola, tp serangan Malaysia agak tajam..
walaupon kurang percubaan berbanding Lubnan, peluang yg dimiliki berjaya di manfaatkan oleh pemain Malaysia untuk mendahului 2-0 pd wisel penamat separuh masa pertama..Gol jaringan Irfan Fazail minit ke-8 dan Wan Zack Haikal minit ke-40..

tp...2nd half sangat mendebarkan bermula minit ke-54 apabila Gary dikenakan kad kuning ke-2 yg menyebabkannya dibuang padang...Malaysia meneruskan permainan dgn 10 org pemain..walaupon Khairul Fahmi berjaya menyelamatkan bola pada awal nya, tindakan susulan Chadi Atie pada minit ke-64 berjaya merapatkan kedudukan..

jika seri...Lubnan dianggap menang dgn beza jaringan di tempat lawan...akhirnya pemain Malaysia berjaya mempertahankan kedudukan jaringan sehingga wisel penamat..yg membolehkan pasukan ini memasuki fasa akhir kelayakan Olimpik 2012..

5 comments:

  1. review da mcm pemberita sukan...sesungguhnya msia mmg sgt bernsb bek akhir2 perlwnan td..

    ReplyDelete
  2. aku rase Malaysia main mmg lebih baik...1st game aritu pon mcm boleh menang...tp bila main 10org...mmg kelam-kabut la...

    ReplyDelete
  3. hampa!!!umah xde astro utk tgk..ingtkn tv 1 ada la siaran langsung..mujur mesia menang..yeayy~ ok esok jgk aku pasang astro..hehe~

    ReplyDelete
  4. esok dah lambat..malam ni final maharajalawak..

    ReplyDelete

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...