Saturday, June 11, 2011

kereta oh kereta..

mcm2 hal...lepas satu...satu hal....
20 mei kerete bunyi teruk sgt...memula bunyi sikit...bile bunyi dah mengerikan tu gi la chek...
rupenye lining brake dah abis...nasib disc tak rosak...
kerete pon dah lame tak servis...terus la servis sekali..(kalau ikot meter..patut dah 2kali servis..)
lepas je tukar lining brake...terus mcm biol pulak bile bejalan..bile nak laju sikit..bergegar kuat gile..dah dekan 9skalarekter...
smalam gi la aligment dgn balancing...mmg patut pon..balancing dah lari..rumit gile kerje...5kali buka pasang tayar baru pass mesin balancing...
bila dah siap cine tu ckp mcm ade liking pulak kat nat minyak itam...patut la bapak aku ckp mcm ade kereta minyak bocor...
pegi la semula kat kedai servis tu..rupenye nat dah lose..tukar la pulak..hurmm..
last2 selesai gak...
pagi td gi KL ni dah blk rumah semula...tgk mcm semue dah ok...harap2 takde hal lg la...

3 comments:

  1. bukan kete second hand je ada prob...hehehe

    ReplyDelete
  2. laki aku kalau kereta buat hal memang dia pantang. jenis aku, biarlah dia berhal2, selagi bole jalan, kasi jalan. biar bikin satu kali baru nda pening kepala.. ngam ka tu? hehe

    ReplyDelete
  3. kene tgk keadaan jugak..takot melarat sampai tak boleh baiki lg susah..

    ReplyDelete

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...