Family Friends

Sunday, July 17, 2011

maid : keperluan atau kehendak..?

sejak awal tahun hari tu...mak aku dah cadangkan aku ambil maid...
tp betul ke aku perlukan seorg pembantu rumah...
aku rase sekarang ni macam ok je...pagi hantar rumah pengasuh...petang ambil...
cume rumah mmg agak tak teratur la..bila balik tiga2 org mintak perhatian...
selagi belum tidur...selagi tu la kene layan..biase la tu kan..

bila dah dekat nak bersalin ni...mak aku macam mendesak pulak...
rasa pembantu rumah ni keperluan atau kehendak...
dengan berbagai-bagai kes yg berlaku...harus kah aku mengambil pembantu rumah...
dengan 4 org anak..(bakal 4 org raya thn ni..) aku rase macam sempit sangat pulak nak tambah org luar masuk rumah ni..sbb kite tak kenal die kan..macam perasaan bercampur baur..

tapi..kalau ade pembantu rumah..memang agak membantu...tp sejauh manekah kelebihan yg ada...

5 comments:

  1. kalo dapat maid cam jennifer lopez(pic yg pertama) uh baguiihhh gax larh . hahahah . tu pic die dlm ctew maid in manhattan . bez ctew uh .

    ReplyDelete
  2. bab ni aku pun blur skit sbb aku memang tak suka ada maid... tapi kalau rasa tak boleh handle, tryla ambik...

    ReplyDelete
  3. pengurusan masa penting kat sini kalu ko tak rasa nak amik maid. Kena train anak2 juga sekali utk campurtangan dalam urusan kerja rumah. Mmg bukan senang. Sebab anak2 masih kecil. Tapi boleh diasuh. Agak membimbangkan bila ada maid nanti, anak2 dah biasa hidup senang dan akan rasa senang sepanjang hayat. Macam yg aku penah alami.... so far, aku masih lagi say no to maid. Akan datang... tak tau la.

    ReplyDelete
  4. huhu..keadaan persekitaran mcm xsesuai jek nak amik maid..nmpk umah mcm crowded plak..hmm solution terkini.. si suami kne bnyk membantu..nak2 time si isteri nak buat kerja2 rumah.. hopefully tn pnye umah posting area sni jekla...

    ReplyDelete
  5. You must hire a reliable maid and to know that, you have to look for references as well as a history of the work the maid has done in the past. Besides, when you are calling the references, you must ask for certain points like the time period for which the person had received the maid services; whether, the person had to lodge any complaint about the maid and whether the person recommends you to go for this service or not. Maid Service

    ReplyDelete

COVID19 Bukan Pilihan: Projek Pigeon Hole.

=================== COVID19 Bukan Pilihan. =================== Assalamualaikum dan Salam Sejahtera. Hari ini saya ingin mengulas...