Family Friends

Tuesday, September 27, 2011

kelu tak terkata...

Al-kisah pada hari isnin genaplah umur dhani sebulan...
so seperti temujanji doktor...genap sebulan kene la gi check up...
aku pon bawak la rombongan anak-anak gi hantar wife dan dhani ke klinik...
mase wife ngan dhani nak turun..hadi pulak melalak nak ikut turun...
aku nak gi hantar 3orang lagi ni tumpang kat rumah parent aku...
depan klinik tepi jalan ade pakcik jual jajan..
aku pon berenti...nak pujuk si hadi...
aku tanye semue nak ape..semue pon ok..cakap nak jajan...
aku pon turun beli la 3set jajan...(mesti semue orang dapat yang sama...)
mungkin mase aku turun tu..khairina ternampak kedai tu jual mainan...
die pon jerit kot...tapi aku tak dengar dari luar...
bila aku buka pintu..dah lencun dah nangis...
sementare nak tanye die tu..aku jalan la..(khairina kalau dah nagis..memang susah nak cakap..)
bile dah jauh..die cakap nak mainan..aku malas nak pusing...dah la tepi jalan tu takde bahu jalan untuk parking...(jalan kampung..)
wahidah la pujuk khairina sepanjang perjalanan...
pujuk punya pujuk tak diam-diam..sampai la dah nak sampai rumah...
ayat terakhir yang buat khairina diam...

"awak jangan la menangis...mainan tu kan mahal....abah kan tak kerje...mana ada duet nak beli...awak jangan menagis ye..."

bukan khairina je terdiam...aku pon terdiam...adus...mainan tu bukan mahal...aku mampu beli lagi...cume malas nak pusing...kelu tak terkata..syahdu ade...sebak ade...bengang pon ade...sape la ajar dia cakap camni...buat malu je...hehehehe...

P/S : harap posting cepat...huhuhu...

5 comments:

  1. bagus la macam tu... dia fhm kot time dia rasional yg abah dia takde duit. Akak selalu ckp mcm tu pd anak2 kalau nak pergi kedai. Bagitau yg kita bawak duit sekian2... and nak beli sekian2 brg.... Supaya dia tau value duit. Plus... akak selalu juga cakap akak takde bajet nak beli sekian2 benda. Coz tak nak dia jadi macam sepupu dia yg rasa dia mewah walhal tu duit mak pak dia.. hehehhe

    ReplyDelete
  2. Sgt sokong ngan mama iman...mmg bgus anak ko khairina..bg aku biar dia belajar apa erti duit..klau nk brg kne usaha menabung

    ReplyDelete
  3. hehehe..semakin besar ni semakin faham la...dulu kecik2 susah sikit...kite cakap die x faham...tp sekarang dah ok...

    ReplyDelete

COVID19 Bukan Pilihan: Projek Pigeon Hole.

=================== COVID19 Bukan Pilihan. =================== Assalamualaikum dan Salam Sejahtera. Hari ini saya ingin mengulas...