Monday, March 3, 2014

Hadi Kena Kuarantin.

Assalamualaikum dan salam sejahtera..
merujuk tajuk di atas, perkara ini memang saheh bukan gosip..
hari jumaat masa balik dari sekolah, ada sorang parent bgtau hadi kene jangkitan sama macam anak dia..
tengok kaki tangan mulut memang ada tanda-tanda..
so gi kilinik..doktor tu cakap memang sah...so kena kuarantin seminggu..
nampak kesan macam kene gigit nyamuk..tapi memang banyak la..
asek la mandikan dia sebab tak nak bagi jangkit kat yang lain-lain..jaga kebersihan la katekan..
bila hari sabtu kesan tu berubah...jadi menggelembung..gelembung-gelembung air..macam pelik je..
bila hari ahad..air dlm gelembung tu dah jadi keruh..macam nanah pulak..
so gi la hospital hari ahad.emergency la..ape lagi...
rupanya kene campak air...cecair..
ceair ni pulak pantangnya mandi...bila mandi die tak keluar kat luar...die keluar kat dalam..penuh la mulut dia..kat kulit badan macam bintik-bintik je tak nampak cecair nye..
ape la doktor...bahaya betul la silap tafsir nih..tapi tetap kene kuarantin...dapat MC sampai rabu..
hadi je dapat...mak bapak dia tak dapat..
hati-hatila..musim panas ni macam-macam penyakit...

1 comment:

  1. anak mc mak or pak wajib la mc jugak..moga cepat sembuh

    ReplyDelete

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...