Family Friends

Saturday, December 17, 2011

Sekali Lagi.. .....part 2..

Assalamualaikum dan salam sejahtera...kisah ni bersambung drpd cerite sebelum ni..hehehe...

akhirnya selepas pergi ke bahagian penempatan di seri kembangan jumpe pengarah...keputusan yang diingini pon akhirnya menjadi kenyataan..wife aku dapat bertukar ke KK Jempol berkuat kuasa 1march2011...tp maseh dalam cuti bersalin...so dekat2 bulan april wife aku pon mula bertugas di KK Jempol..5minit dr rumah yg kitorg tinggal sekarang..

tapi sejak berpindah ni..wife aku asek sakit2 je...sampai la masuk hospital dan selepas diagnos dpt tahu ade batu karang dalam hempedu...baru nak relex dah ade pulak dugaan...tapi setelah semue persiapan dirancang..pembedahan di tetapkan pada 29julai2010..masa ni aku memang tak mengharap dapat KPLI sbb dah dekat sebulan pelajar yg layak telah mendaftar..aku mmg dah tak nak fikir...sbb dah lebih sebulan...tanpa disangka-sangka masa tengah tunggu wife aku diluar dewan bedah tu...BPG call aku..die tanye nak tak ganti pelajar yg tarik diri...kalau nak lapor diri pada 2ogos2010...mak aih..cepat betul...wife maseh dalam bilik bedah ni...ape nasib pon tak tau lagi...but lepas bincang dengan keluarga...keluarga aku sanggup tolong jage wife dan anak2 aku kat serting...so SEKALI LAGI la kami berPJJ...

hampir setahun kemudian..aku pon habis KPLI pada 28mei2011..so boleh lepak kat rumah dengan keluarga...aku mmg konfiden dpt dekat2 rumah..setelah semue dokumen yg die nak aku bg...dan desas-desus menambah keyakinan aku yang kali ni kitorg takkan berjauhan lagi...namun semua jangkaan aku melesat...aku dapat penempatan dan terpaksa lapor diri pada 20oktober2011 di SJKT ladang bekoh,TANGKAK....aduh...SEKALI LAGI PJJ...kali ni aku tak tau sampai bila....dan aku terus berharap dan sentiasa berdoa semoga satu hari nanti kami akan tinggal bersama...sesungguhnya segala ketentuan Illahi ini ada hikmahnya...dan sudah tentu ianya adalh yang terbaik buat kita sebagai hambaNYA...

SEKIAN...

4 comments:

  1. aduh, bro..sedih aku bace entry ko ni..xpe, InsyaAllah, 1 hari nanti...

    ReplyDelete
  2. insyaAllah...tolong doa same2 ye...

    ReplyDelete
  3. insyaallah... tak lama fazil. paling2 pun 3 thn. pastu ko mintak le tuko sk plak dkt2 rumah. yg ni pun takde jauh na coz at least ko tak dpt belah2 utara nun yg lagi mengehadkan perjalanan ko nak balik rumah Juma... Insyaallah... pengorbanan yang berbaloi... :D

    ReplyDelete
  4. tu la...bile2 fikir balik...mmg jauh tp maseh boleh balik bila2 mase je kalau ade ape2...kalau dah ke sabah sarawak lagi la sedih..

    ReplyDelete

COVID19 Bukan Pilihan: Projek Pigeon Hole.

=================== COVID19 Bukan Pilihan. =================== Assalamualaikum dan Salam Sejahtera. Hari ini saya ingin mengulas...